Kochani Maturzyści! Dziś Wasz ostatni dzień w naszej szkole

Kochani Maturzyści! Dziś Wasz ostatni dzień w naszej szkole. Dziękujemy Wam za te lata które mogliśmy spędzić razem z wami w murach naszej szkoły. Wszystkie chwile i wspomnienia z wami związane zostaną nam w pamięci na długo. Zapisaliście się w historii tej szkoły a ona w historii Waszego życia. Mamy nadzieję, że dobrze będziecie wspominać nie tylko uczniów, ale również pedagogów i wszystkich pracowników szkoły. I w myślach nieraz będziecie do nas wracać. Dziś się cieszycie, bo kończycie tę szkołę, na co tak czekaliście, ale na pewno nie jeden z was jeszcze zatęskni .Dziś kończycie kolejny etap w swoim życiu – Liceum Ogólnokształcące. Musicie jednak pamiętać , że za kilka dni matura a po niej jeszcze kilka lat nauki i dorosłe, samodzielne życie. Czegóż możemy Wam życzyć: spełnienia marzeń, obrania właściwej drogi w życiu i dojścia do zamierzonego celu . Jesteście młodzi , korzystajcie z tego jak najlepiej i jak najwięcej, ale nie zapominajcie o niebezpieczeństwach jakie na was czekają. Adam Asnyk napisał : „życie jest biegiem , staraj się o to abyś je dokończył ” Mamy nadzieje, że wasz bieg będzie szczęśliwy i bez upadków i dobiegniecie do mety z uśmiechem na twarzy bez większych kłopotów i zmartwień. Życzymy Wam tego z całego serca. 🙂

3 Maja – Akademia uczniów naszej szkoły

3 maja to dzień niezwykle ważny dla każdego Polaka! W 1791 roku, właśnie w ten
dzień, uchwalono w naszym kraju, pierwszą w Europie, a drugą na świecie,
konstytucję, która miała na celu zachowanie całości i suwerenności państwa,
zagwarantowanie przywilejów szlachty, duchowieństwa i mieszczan, wprowadzenie
nowej formy ustroju państwa. Uczniowie naszej szkoły upamiętnili to ważne
historyczne wydarzenie, przygotowując akademię słowno – muzyczną, o
patriotycznej i rocznicowej wymowie. Chcemy, aby 3 maja nie kojarzył się młodym
ludziom jedynie z wolnym od zajęć w szkole, ale trwał w ich pamięci jako symbol
walki o wolność, naród i Ojczyznę. Zapamiętajmy motto akademii: „Naród, który
nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości”.

Nabór do Szkół Mistrzostwa Sportowego BBTS Podbeskidzie

Jeśli Twój Syn kocha piłkę nożną, a Ty, Rodzicu chcesz by tę pasję rozwijał proporcjonalnie do wykształcenia, nasza Szkoła wychodzi naprzeciw Twoim potrzebom. Ponad 15 letnie doświadczenie naszej kadry nauczycielskiej i trenerskiej zapewni Twojemu Dziecku możliwość harmonijnego rozwoju na płaszczyznach intelektualnej, moralnej, społecznej i fizycznej. Zapraszamy do Szkół Mistrzostwa Sportowego BBTS – miejsca, gdzie pod patronatem klubu TS Podbeskidzie łączą się pasje: edukacja i sport!

Pokazy z fizyki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach

W tym roku po raz kolejny uczniowie Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego BBTS Podbeskidzie brali udział w pokazach z fizyki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Prezentowane doświadczenia dotyczyły akustyki, czyli działu, który obejmuje zjawiska związane z powstawaniem, rozchodzeniem się i oddziaływaniem fal akustycznych. Jak zwykle było ciekawie i wesoło. Niektórzy mieli okazję zagrać na trąbce, pile i na kieliszkach co okazało się niełatwym zadaniem. W trakcie zajęć uczniowie zostali poproszeni o wykonanie fali meksykańskiej, mogli również krzyczeć i gwizdać najgłośniej jak potrafią, a wszystko zostało zarejestrowane na decybelomierzu, czyli mierniku do mierzenia poziomu natężenia dźwięku.

Egzamin Gimnazjalny

W dniach: 19, 20, 21 kwietnia 2017 nasi Gimnazjaliści z klasy III gs piszą egzamin gimnazjalny.

19.04.2017 – godzina 9.00 Historia i wiedza o społeczeństwie (60 min)

Godzina 11.00 Język polski (90 min)

20.04.2017 – godzina 9.00 Przedmioty przyrodnicze (60 min)

Godzina 11.00 Matematyka (90 min)

21.04.2017 – godzina 9.00 Język polski – zakres podstawowy (60 min)

Godzina 11.00 Język polski – zakres podstawowy (60 min)

 

Trzecioklasiści – życzymy powodzenia na egzaminie! Pokażcie, co potraficie! 

Dyrekcja, nauczyciele, pracownicy szkoły, koleżanki i koledzy z młodszych klas.

Tydzień Odkrywania Talentów w Szkole Podstawowej

Tydzień Odkrywania Talentów w Szkole Podstawowej za nami! Dziś przekonaliśmy się, że nasi Uczniowie posiadają wszechstronne uzdolnienia. Szkolny „Mam talent” zgromadził liczną publiczność, która żywiołowo reagowała na różnorodne propozycje naszych „Taleńciaków”. Ogromnie cieszy nas, że nasi Uczniowie potrafią łączyć miłość do piłki nożnej z innymi pasjami, dzięki temu zdobywają bogate doświadczenie i mogą czuć się spełnieni w wielu dziedzinach. Okazuje się, że mamy doskonałych piosenkarzy, tancerzy, mówców, a nawet iluzjonistów 🙂 Dziękujemy rodzicom i  nauczycielom, którzy bezustannie wspierają Uczniów, motywując ich do odkrywania w sobie pokładów kreatywności!!! Teraz policzymy oddane przez widownię głosy i po Świętach Wielkanocnych ogłosimy nazwisko zwycięzcy….a za rok ponownie sprawdzimy ile nowych talentów odkryli w sobie nasi Podopieczni 🙂

Wyniki konkursu wiedzy olimpijskiej

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Społeczność uczniowska Szkoły składa gratulacje uczniom klasy 5s: Adamowi Zajacowi, Jakubowi Bielakowi i Wiktorowi Marcowi, którzy zajęli drużynowo 3 miejsce w Konkursie Wiedzy Olimpijskiej zorganizowanym przez Beskidzką Radę Olimpijską i Radę Osiedla Wapienica. Dodatkowo indywidualnie wyróżniony został Jakub Bielak. W zdrowym ciele, zdrowy duch!!! Jesteśmy dumni z wiedzy naszych Podopiecznych 🙂

Gry komputerowe

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60%
dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci.

Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności
przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i
koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez
dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i
kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a
nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych
przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI
(Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji
gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie
pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole
PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe:
3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry
i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info
można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.

 

W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o
potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc,
wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją,
aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji
u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym
sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.
Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski
wieloryb”, która pojawiła się w internecie i zagraża życiu dzieci
oraz nastolatków. Z doniesień medialnych wynika, że początek gry miał miejsce w
Rosji, gdzie już ponad setka młodych internautów popełniła samobójstwo

Zacęcamy do rozmowy z dzieckiem, omówienia jego aktywności w internecie,
dopytania o ewentualne problemy, z jakimi być może się boryka. Dodatkowo istotne
jest, aby zwrócić uwagę na zachowanie ucznia w ostatnim czasie – jego ogólne
samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słucha. Należy
również wspomnieć o możliwości założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby
uchronić dziecko przed szkodliwymi treściami.

Informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier
komputerowych:

• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry
komputerowe.

• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w
określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło
oczekiwaniem na włączenie komputera.

• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia.
Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z
nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego
wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały
uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków
domowych i szkolnych.

• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają
treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.

Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne.
Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych
sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc.

W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100
100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli,
pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać
o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212  (Telefon Zaufania
dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

Nie zapominajmy, że problemy dzieci i młodzieży, mimo że dla nas dorosłych
wydają się błahe i nieistotne, dla nich mogą być bardzo poważne, niekiedy wydają
się być sytuacją bez wyjścia.